Pohráváte si s myšlenkou založení vlastního blogu, ale bojíte se, že v moderním světě s „obyčejným“ pisálkovstvím neuspějete? Nenechte se odradit přehlceným světem internetu. Poradíme vám, jak psát blog, který si najde své místo na výsluní!

Blogování má cenu
Asi každého začínajícího blogera trápí otázka, zda v dnešním světě multimédií má klasické blogování ještě vůbec cenu. Neustále se mluví o tom, že lidé na internetu nečtou. Přesto se ve virtuálním prostoru každý den objevují tisíce nových textů. Přes všechny fámy a teorie totiž lidé nikdy číst nepřestali. Možná čtou jinak, ale čtou, a pokud nabídnete kvalitní obsah, budou číst i váš blog.
Jak psát blog, který budou lidé číst?
Zásadní chyby při blogování se neprojeví za den. Z pravidla trvá měsíce, než zjistíte, zda váš blog je skutečně úspěšný. Zvyšte své šance hned na začátku. Vytvořte blog, který se neztratí v horách nekvalitního balastu.
1. Nekopírujte
První pravidlo jakékoli vlastní tvorby zní: „nekopírujte“. A to ani se souhlasem autora. Vyhledávače duplicitní texty odhalí a vaši stánku budou penalizovat posunutím níže ve výsledcích vyhledávání.
Kopírování bez souhlasu autora by vás už vůbec nemělo napadnout. V takovém případě jde o porušení autorských práv, které vás může dostat do velmi trapné situace a na dlouho (ne-li navždy) ovlivnit vaši pověst.
2. Držte se jednoho tématu
Zvlášť v osobních blozích mají autoři tendenci psát podle svého aktuálního rozpoložení. Jeden den sdělují moudra o psaní knih, druhý den učí čtenáře jezdit na koni. Takové blogování může být zábavné, ale peníze vám nevydělá.
Čtenáři i vyhledávače dávají přednost uceleným konceptům. S jedním zaměřením si navíc budujete jméno v konkrétní oblasti, a stáváte se tak zapamatovatelnějšími.
3. Publikujte pravidelně
Pravidelné přidávání příspěvků je stěžejní hlavně v prvním roce. Ani po čase, kdy se dostanete do povědomí vyhledávačů a lidí, ale nepolevujte a svým čtenářům nabízejte nový obsah pravidelně.
I zde však platí, že se nic nemá přehánět. V hektické době, kdy si lidé sotva stihnou vypít kávu, jen málokdo bude číst 3 nové příspěvky týdně. Ideální frekvence je jeden článek měsíčně.
4. Kvalita má vždy přednost
Pravidelné příspěvky jsou sice důležité, kvantita by ale nikdy neměla převálcovat kvalitu. Čtenář dokáže rychle zhodnotit, zda se mu vyplatí věnovat drahocenný čas právě vašem blogu. Pokud se jednou rozhodne odejít, nejspíš už se nikdy nevrátí.
5. Úspěšné blogování vyžaduje čas
Nečekejte závratná čísla návštěvnosti během prvních tří článků. Blog se ke kýženému úspěchu dopracovává postupně. Při publikování jednoho příspěvku měsíčně, získáte relevantní výsledky přibližně za rok.
Vzestup k výšinám lze urychlit propracovanou propagací nebo častějším publikováním. Ale všeho s mírou. Jeden příspěvek týdně bude až až.
6. Propagace je půlkou úspěchu
Čtenáři si vás sami nenajdou. Napsáním článku máte za sebou 50 % práce. Těch zbývajících 50 % své energie věnujte propagaci. Sdílejte nové příspěvky na sociálních sítích nebo je zmiňte ve svých e-mailových newslettrech. 24 hodin po publikování je stěžejních. Vždy se ale řiďte pravidlem: „lepší pozdě než nikdy“.
7. Nepracujte pod tlakem
Pracovat pod tlakem může v určitých případech fungovat. U kreativních činností, jako je blogování, se ale práce v časovém presu projevuje na kvalitě. Nestavte sami sebe do stresujících situací. Mějte připravené 2-3 články dopředu, ať zajímavá témata nehoníte na poslední chvíli. Většinou totiž nebudou nic moc.