Jak fotit na instagram
Marketing,  Sociální Sítě

Jak fotit na Instagram? Tipy pro lepší fotky i vyšší sledovanost?

Ať už děláte cokoliv, nebo žijete jakkoliv, určitě víte, co je to Instagram. A víte i to, že je to velmi pozoruhodné a mocné místo. Ať už se chcete prosadit marketingově nebo byste někde jen rádi ukázali svou tvorbu, je tato platforma stvořená pro vás. Na Instagramu jsou ale stamiliony účtů a prosadit se v takovém množství konkurence nemusí být zrovna lehké. Proto vám poradíme, jak co nejvíce zdokonalit svou tvorbu na této sociální síti i to, jak se zde prosadit.

Dejte pozor na světlo

Základním pravidlem každého fotografa je správný výběr světla. Pro každou fotku se může hodit jiné, neznamená tedy, že je nějaké lepší a nějaké horší. Pokud fotíte doma či v ateliéru, zkuste se na fotku podívat a v případě problému si zkuste s osvětlením pohrát. Jestliže pořizujete fotku venku a máte pocit, že je záběr příliš tmavý, nebo naopak příliš jasný, počkejte, než se slunce dostane do lepší polohy. Většina denních venkovních fotek se pořizuje během tzv. zlaté hodinky, což je poslední a první hodina slunečního svitu.

Upravujte

Málokdy se vám podaří záběr pořídit tak perfektní, že bude ihned připraven ke zveřejnění. Zkuste si jej nahrát do libovolného editoru fotek (př. Photoshop, Lightroom, Photolab atd.) a pohrát si s ořezem, barvami, kontrastem a dalšími vlastnosti. Zjistíte, že váš snímek může mít mnoho různých podob, a třeba se vám i zalíbí něco, co vás doposud nenapadlo. Za takový program nemusíte hned utrácet. Na internetu je mnoho různých, které jsou ke stažení zdarma, a i tak disponují většinou základních funkcí, které budete pro Instagram potřebovat (př. GIMP).

Buďte trpěliví

V hlavě můžete mít sebekonkrétnější představu připravovaného snímku, ale realita jeho pořizování je většinou úplně jiná. Slaďte objekt či osobu s pozadím a poté prostě foťte. Zkuste využít různé úhly, pohrajte si se světlem nebo se rovnou zkuste přesunout někam úplně jinam. Počítejte ale s tím, že vyfocení té správné fotky může trvat déle, než čekáte, a focení je běh na dlouhou trať. Nenechte se zmást tím, že vám třeba vše hned nejprve nepůjde podle představ. Člověk se nejvíce naučí zkušenostmi a čím více toho nafotíte, tím lepší snímky pořídíte. Po každém focení si snímky pečlivě projděte, vymažte ty, co se nepovedly, a naopak se zaměřte na ty dobré. Z nich se pak snažte zjistit, co právě ty dělá těmi správnými a příště to aplikujte znovu. Taky pamatujte, že nemusíte vždy vše nahrávat a raději nejprve trénujte, než se rozhodnete svou tvorbu ukázat světu.

Odlište se, ale dbejte na trendy

Možná z toho teď nejste úplně chytří, ale myslíme to přesně tak, jak píšeme. Pokud byste totiž jen kopírovali to, co už dělají všichni ostatní, zapadli byste v tomto obrovském množství obsahu někam hodně hluboko. Musíte proto přijít s něčím inovativním a novým. Zase ale není úplně dobré to vždy přehánět. Lehce byste pak mohli narazit na absolutní nezájem. Zkuste spojit něco ozkoušeného, něco, co táhne, s něčím, s čím to ještě nikdy nikdo nespojil. Můžete použít třeba populární fotografické metody s ne tak populárním obsahem nebo třeba naopak. Prostě zkuste inovovat, ale nenechte se unést přílišnými fantaziemi, které by ostatní nemuseli sdílet.

Inspirujte se

Konkurence většinou není slovo v kladném významu. V případě tak obrovského množství, jako jí je na Instagramu, ji ale nemůžete ignorovat. Podívejte se na podobné účty, jejichž směrem byste se třeba chtěli vydávat a zkoušejte aplikovat to, co se vám líbí. To pak jen okořeňte svým vkusem a rázem budete mít lepší představu o tom, co a jak. Byla by hloupost se uzavřít jen do sebe a myslet si, že na vše přijdete sami. Proč byste totiž celou cestu vyšlapávali od začátku, když už nějakou její část prošel někdo před vámi. Vy se pak můžete vydat jiným směrem kdykoliv, kdy vám to přijde vhodné a budet zkušenější.

Buďte aktivní

Pokud chcete na Instagramu dosáhnout vysokého počtu fanoušků, interakcí a popřípadě i někoho nalákat na své produkty či služby, musíte o sobě dát vědět. Nejenže samotní fanoušci budou mít více informací, ale i algoritmus Instagramu upřednostňuje ve feedu ty účty, které přidávají více. Jak se vaše tvorba bude postupně zlepšovat, můžete popřípadě staré fotky kdykoliv odstranit či archivovat. Kromě samotných příspěvků využijte i funkci Příběhy a dávejte o sobě vědět jakékoliv info právě v nich. Nikdo vás v nich nebude tolik porovnávat, protože plní hlavně informativní funkci. Na zeď pak přidávejte spíš už vyšperkované kousky, na které se lidi mohou kouknut i za několik týdnů, měsíců, či dokonce let a stále budou aktuální.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.